bali 1 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gertjan Schoorel - WaarBenJij.nu bali 1 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Gertjan Schoorel - WaarBenJij.nu

bali 1

Door: gertjan schoorel

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

02 Januari 2015 | Indonesië, Denpasar

1 Van Malang naar bali gereden per bus, (geregeld door een stel chille indonesen). Twee chille buitenlanders ontmoet met wie ik toen door gereisd ben naar ubud. Prachtig homestay gevonden (Hai homestay) en daar een aantal dagen verbleven. In dezelfde straat een goede warung gevonden die gerund wordt door Komang, een vriendelijke meid, die een paar jaar in schalkwijk gewoond heeft. Met Ubud als basis de regio verkend per scooter. Gelukkig is de kaart (zoals vrijwel overal in azie) van Bali nauwkeurig en gedetaileerd en zijn er genoeg borden geplaatst om de weg te vinden. Mja, de reis opzich is een ervaring (aziatisch verkeer en kwaliteit van wegen), en de omgeving is prachtig. Onder andere uitgestrekte rijstvelden, subtropische bossen, bergen omgeven door wolken, vulkanen en stranden. Met daarbij de verschillende dorpen, tempels, traditionele ceremonies en handcrafts. Onderweg ontmoeten we vriendelijke, behulpzame mensen die graag een klein praatje aangaan. Spijtig genoeg is de taalbariere te groot en blijft het bij simpele conversaties. Het enige jammere van de tijd in Ubud was het *butterfly park* ten noorden van Tabanan. Een volledige dagtrip om 3 vlindertjes te zien, die je vrijwel overal in azie in het wild kan vinden (en dat voor 85000 pp)

  Na Ubud via het noorden (met een aantal mooie tussenstops) naar Amed (Oost) gereisd. Daar een aantal dagen verbleven om te genieten van het mooie weer, snorkelen, duiken (Liberty wreck) en natuurlijk per scooter de omgeving verkennen. Verbleven in Pacha, een bar met savonds live ….. muziek, wederom met vriendelijke eigenaars en personeel. Amed is niet zo toeristisch en heeft een chille layed back cultuur, prima na een tijdje Ubud.

  Inmiddels was mijn visa bijna verlopen dus via denpassar (zuid bali) naar singapore gevlogen om deze te vernieuwen. Singapore is een beetje het *westen* van azie, het is duur, strakke architektuur maar vooral schoon. Extreem strenge regie. Mooi, weer is wat anders, maar meer dan een dag of twee zou ik er niet verblijven. Ohja klein detail, tijdens mijn vlucht naar Bali begon mijn 5 dagen durende extreme buik krampen periode, eentje die ik niet snel vergeten

  • 02 Januari 2015 - 14:46

    Lydia Van Der Weiden:

    Weer een leuk verslag om te lezen GJ. Jammer van die buikkramp. Misschien iets verkeerds gegeten? Vanzelf over gegaan of heb er iets voor ingenomen?
    Volgens mij heb jij je roeping misgelopen en moet je reisverslagen gaan schrijven. Ik zie het allemaal voor me. Dus je schrijft beeldend genoeg. Leuk.
    Nog een fijne tijd daar. Kus

  • 03 Januari 2015 - 09:20

    Gert:

    Leuk verslag Gj. Je beleeft veel en dat is hartstikke leuk om te lezen. En tsja, een buikkramp door wat voor oorzaak dan ook, is op een reis als dit volgens mij niet te voorkomen. Belangrijkste is dat je kunt blijven drinken zodat je niet uitdroogt en dat er medische hulp in de buurt is als het echt te "spuigaten" uitloopt. Wel jammer dat we gisteren je bericht kregen dat je fototoestel verloren is. Ik begrijp dat je er alles aan doet om het terug te krijgen, maar acht persoonlijk de kans op terugvinden klein. Dat je nu al je foto's tot nu toe kwijt bent vind ik persoonlijk nog veel erger. Hopelijk heb je wat email adressen van andere backpackers die je ontmoet hebt en die misschien je enkele foto's kunnen toezenden van dat jullie elkaar tegenkwamen ... tsja. Maar we wachten de komende dagen maar af of je geluk hebt omdat veel winkeliers langs de afgelopen route er nu van weten en of je oproepen op de lokale radio effect hebben, je geeft immers een behoorlijke beloning ... Dus voor nu dit gebeuren in gedachte parkeren en weer door met genieten en ervaringen opdoen etc etc. Uiteindelijk zijn de beelden in je hoofd ook een mooie herinnering.
    Zet je edd weer wat op dit medium. Ik/wij vinden het heerlijk om te lezen. gr Gert

Tags: bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2015

lombok rinjani

02 Januari 2015

bali 1

07 November 2014

indonesie
Gertjan

4 maanden reizen door Azie, waarschijnlijk; Thailand, Cambodja, Loas Indonesie en China.

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 2606

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 30 Januari 2015

Backpacken door Azië

13 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: